Vem är jag?

Jag har ställt mig frågan förut, och ställer mig den igen. Det tidigare svaret blev detta, en tankegång om hur lätt människan påverkas av det som finns runt omkring oss.
 
På senaste tiden har jag tänkt mycket på det här igen. Jag har tänkt igenom vilken bild jag har av mig själv, och börjat fundera på hur andra ser på mig. Jag skulle nog beskriva mig själv som lugn, tankspridd, jordnära och tålmodig. Ibland får jag ett rus och kan bli hyper, sprudlande, överlycklig, intensiv och väldigt levande! Kreativiteten, det eviga planerandet inför framtiden och entreprenörskapen hör ihop med tänkandet, men även med otålighet. Så jag är både otålig och tålmodig. En släkting och jag pratade för ett tag sen om lång eller kort stubin, hur fort man blir arg. Hon påstod att jag har kort stubin och jag höll igenkännande med. Men efter en del klurande kring har jag kommit fram till den totala motsatsen. Jag har en väldigt lång stubin! Jag kan fräsa till lite när saker inte går som jag vill, men för det mesta vill jag inte visa ilska eller irritation överhuvudtaget. Detta gör att jag håller undan känslorna i dagar, veckor eller kanske månader. Men till slut spricker det och då exploderar jag stort istället.
 
Oj, nu snurrade jag verkligen iväg i tankarna! Men det var skönt att få skriva av sig. Dit jag ville komma var att jag till slut skrev ut en fråga på facebook om hur folk i min omgivning uppfattar mig. Jag ville höra både bra och dåliga saker och räknade med att få höra att jag är tyst, blyg, irriterande och liknande. För jag tror absolut många kan uppfatta mig så till en början då jag försöker klura ut saker själv istället för att fråga eller jag håller mina åsikter för mig själv för att inte hamna i debatt. Men jag blev glatt överraskad över det jag fick höra:
 
"Jag ser dig som en lagom lugn, effektiv, intelligent, mysig och underbar liten människa. Hm, negativa sidor? De har jag inte upptäckt - än."
 
"En väldigt fin tjej på flera olika sätt ♥ du är fin, du bär på mycket kunskap om djur som jag tycker är rolig att få ta del av :)
Du är ärlig och tydlig i dina meningar :)
Du är väldigt omtänksam och noga med respekt, du är respekfull till både djur och människor. Du är godhjärtad :)
Jag hoppas vår vänskap håller livet ut och nästa liv!♥"
 
"Gott hjärna, kvickt huvud och en eldig själ!♥"
 
" Du är en supersocial människa. Man märker inte att det skiljer ca 100 är i ålder mellan oss. Sånt gillar jag!!!"
 
Hur glad blir man inte över att höra detta? Och oj, vad överraskad jag blev!:D Självklart känner jag igen mig i det mesta, men jag tror jag fokuserar alldeles för lite på dessa saker!

Kommentera här: