Bekräftelsebehov

Såg ni bekräftelsebehovet i förra inlägget? Jag tänkte en del på det efter jag hade publicerat det. Jag har ett bekräftelsebehov, ett ganska stort sådant på grund av min osäkerhet. Min tro är att alla människor har ett behov av att bli bekräftade. Att någon älskar dem, att nya saker är trygga, att de blir uppskattade, att de får höra att de räcker till. I vissa kretsar är det nästan ett tabu, detta med bekräftelse. Det ses som något dåligt, fult och oönskat. Men ändå har alla människor detta behov i olika grad.
 
Som sagt grundar sig mitt bekräftelsebehov i osäkerhet. Det kan visa sig genom att jag inte vågar släppa loss helt, att jag ifrågasätter, att jag testar personer i min omgivning om jag kan lita på dem, att jag inte vågar testa nya saker utan vill först se någon annan göra det. Jag behöver bli bekräftad om förtroende, säkerhet och uppskattning både med de saker jag gör och över vem jag är.
 
Så nu vill jag bryta denna tabu-trenden och höra vad du behöver bekräftelse om! Att vara en bra förälder, djurägare, läkare, lärare, städare, kock? Vad som helst!
Ytterligare en sak jag behöver få bekräftelse om. Att vara en bra hästägare och tränare, men den bekräftelsen får jag av mina djur<3

Kommentera här: